Copywriting

Ondanks het feit dat visuele uitingen op het internet enorm populair zijn blijven teksten een hele belangrijke rol spelen.

Wanneer je de resultaten van Google als voorbeeld neemt zie je toch dat de best geschreven paginatitels resultaat opleveren. De kunst van het schrijven voor marketingdoeleinden noemen we copywriting.

Copywriting bestaat al tientallen jaren. Al ver voor de ‘internet-wereld’ die we vandaag de dag kennen schreven copywriters reclameteksten voor in kranten, tijdschriften en voor op posters en flyers.

Lees verder ⟩

7 tips voor een goed leesbare tekst

Je hebt vast wel eens meegemaakt dat je een stuk tekst leest waar je maar moeilijk doorheen lijkt te komen. Of dat je een stuk tekst hebt gelezen en naderhand eigenlijk geen idee hebt waar het over ging. Soms lopen teksten gewoon niet helemaal lekker. Als schrijver...

Unique Selling Points

USP’s, Unique Selling Points. Je hebt er vast wel eens van gehoord. Als ondernemer moet je jezelf onderscheiden. Je moet duidelijk laten zien waarom klanten jouw product moeten kopen en niet het product van je concurrent. Om duidelijk te maken wat jou onderneming...

Door teksten op een dusdanige manier te schrijven dat de lezer zich aangesproken voelt is het mogelijk iemand over te laten gaan tot actie.

De kunst van copywriting is dat de tekst natuurlijk – en niet te pusherig – overkomt.