Email marketing

Het verbaasd heel veel mensen dat email marketing – in verhouding – het meest geld oplevert van alle bestaande (internet) marketing activiteiten.

Dit komt doordat veel mensen zelf een negatieve ervaring hebben met het ontvangen van irritante nieuwsbrieven van bedrijven die je op een commerciële manier een product of dienst willen verkopen die je niet nodig hebt.

Het versturen van nieuwsbrieven met een commerciële lading en veel poes-pas kun je gerust het tegenovergestelde van een goede email marketing strategie noemen

Lees verder ⟩

Koud, warm en heet

Mensen blijven verbaasd kijken wanneer ik ze vertel dat het versturen van e-mails wonderen kan doen voor je onderneming. Zeker onder de kleinere ondernemingen, freelancers en MKB’ers blijft dat gevoel van nieuwsbrieven aan e-mailmarketing hangen. Wat dat betreft zijn...

Leads. Wat zijn het en hoe kom ik er aan?

Heel veel internet marketing strategie zijn tegenwoordig gericht op het verkrijgen van zogenaamde leads. We gooien van alles in de strijd om aan deze leads te komen maar wat werkt nu het best en om bij het begin te beginnen wat zijn leads eigenlijk? De waarde van een...

Een MailChimp account aanmaken

Wanneer je een lijst met e-mailadressen wil opbouwen of meerdere mensen tegelijkertijd een e-mail sturen, bijvoorbeeld in de vorm van een nieuwsbrief, dan kom je al snel uit bij MailChimp. Ga naar https://mailchimp.com en klik op Sign Up Free Geef het e-mailadres op...

Het doel, van een goede email marketing strategie, is het opbouwen van een band met de ontvangers.

Diensten als MailChimp kunnen je hierbij helpen omdat deze diensten het onder andere mogelijk maken om jouw leads (lijst met contactpersonen) onder te verdelen in groepen. Op die manier kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat iedereen die geïnteresseerd is in honden nooit een e-mail zal krijgen waarin je verteld over je passie voor katten.

Dit onderverdelen van groepen noemen we segmenteren. Segmenteren is essentieel in een goede emailmarketing strategie.