Neuromarketing

Terwijl ik jaren geleden op zoek was naar zoveel mogelijk manieren om een website te optimaliseren kwam ik de term neuromarketing tegen. Al snel raakte ik enorm geïnteresseerd in deze relatief nieuwe vorm van marketing.

Uit veel onderzoeken blijkt dat de mens allerlei keuzes maakt en handelingen verricht zonder daar echt helemaal van bewust te zijn.

Lees verder ⟩

Cijfers gebruiken voor je marketing

Dit, door mij geschreven artikel is voor het eerst op 2 november 2018 gepubliceerd op imu.nl/cijfers-voor-marketing “ƒ 9,99? Mama, waarom maken ze daar niet gewoon ƒ 10,- van? Dat is toch ook veel makkelijker met betalen?” (in die tijd hadden we nog Guldens). Ik kan...

Invloed gebruiken op je website

Het was ergens in december rond 1974 dat Philip Kunz en zijn familie de eerste Kerstkaarten van dat jaar binnen begonnen te krijgen. De ene dag een, de andere dag een stuk of 5 en weer een andere dag zelfs meer dan 10. De ene kaart vrij simpel, met slechts een korte...

Hoe een colaatje zorgde voor de verkoop van lootjes

Neuromarketing is steeds belangrijker aan het worden binnen internetmarketing. En los van het feit dat het inzetten van neuromarketing belangrijk is, vind ik het ook nog eens enorm interessant. Na het lezen van de boeken ‘Verleiden op internet’ en ‘Maak ze gek’ van...

Deze keuzes en handelingen spelen ook een rol op het internet. Denk bijvoorbeeld aan een subtiele beweging van een knop om je aandacht naar de knop toe te trekken.

Of denk aan teksten als OP = OP om je duidelijk te maken dat het om een beperkt aantal gaat en er dus een grote kans is dat de aanbieding aan jou voorbij gaat wanneer je niet nu reageert.

In mijn artikelen over neuromarketing wil ik met jou delen wat ik heb geleerd en geprobeerd om neuromarketing succesvol toe te passen binnen je internet marketing strategie.