Facebook Pixel

Wat is een Facebook Pixel?

Facebookadvertenties hebben vele mogelijkheden. Zo kun je een Facebook advertentiecampagne starten om mensen naar een pagina op jouw website te sturen. Aan de hand van de standaard statistieken die zichtbaar zijn in de Facebook Bedrijfsmanager kun je zien hoevaak de advertentie aan mensen getoond is en hoe vaak mensen op de advertentie hebben geklikt.

Wil je vanuit Facebook wat meer informatie over je Facebook campagne om mensen naar jouw pagina’s te halen? Dan kun je een Facebook Pixel installeren op jouw website. Deze Pixel meet simpelweg hoeveel mensen het pad volgen van de advertentie naar jouw pagina’s en welke pagina’s zij daar verder bekijken.

Facebook Retargeting

Wat nog interessanter is dat de Facebook Pixel het vrij makkelijk maakt om mensen die op jouw advertentie hebben geklikt en naar jouw website zijn gegaan, nog eens te bereiken. Wanneer zij op jouw advertentie hebben geklikt kun je er vanuit gaan dat zij enigszins geïnteresseerd zijn in de producten of diensten die jij te bieden hebt.

Met een Facebook-Pixel kun je een specifieke advertentiecampagne richten op mensen die in aanraking zijn gekomen met jouw Facebook-Pixel. Zo kun je ze bijvoorbeeld, na het bezoek aan een van jouw pagina’s, op Facebook vragen om jouw Facebookpagina te liken om op de hoogte te blijven van jouw bedrijf, producten, diensten en/of aanbiedingen.