Iedereen die zich wel eens heeft bezig gehouden met zoekmachine optimalisatie weet dat het gebruik van goede zoekwoorden daarbij essentieel is. In de loop van de tijd hebben we al gemerkt dat mensen van het gebruik van één of twee zoekwoorden steeds meer naar het gebruik van zogenaamde longtail zoekwoorden gaan, maar hoelang maken we überhaupt nog gebruik van zoekwoorden?

Zoekwoorden en de invloed van The internet of things

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Ik denk dat het nog heel erg lang gaat duren, misschien zelfs wel nooit gaat gebeuren, dat we echt letterlijk geen zoekwoorden meer zullen gebruiken. Ik zie in de nabije toekomst wel gebeuren dat er minder zoekacties handmatig worden uitgevoerd waardoor het belang van zoekwoorden iets minder zal worden. Door the internet of things zullen veel meer zoekacties automatisch gaan en bijvoorbeeld via je smartwatch, telefoon of zelfs je koelkast gedaan worden. Maak je gebruik van de applicatie Google Maps? Open de applicatie eens en tik op Uw omgeving verkennen. De applicatie geeft je resultaten voor meerdere accommodaties, zonder dat jij ook maar een zoekwoord hebt ingegeven. Zodra the internet of things een hoger stadium heeft bereikt zal dit alleen maar meer worden. Ik zie koelkasten voor me een zoekopdracht uitvoeren naar de dichtstbijzijnde supermarkt die het merk bier hebben, waarvan jij zojuist het laatste flesje heb genuttigd, een zoekopdracht naar ontspannende accommodaties in jouw buurt wanneer je smartwatch opmerkt dat je de laatste tijd wel vaker een hoge hartslag hebt en een smart-tv die op zoek gaat naar de nieuwste komedie van Mark Wahlberg, gebaseerd op jouw Netflix gebruik van de afgelopen maanden.

Dus de consument gaat minder zoekwoorden ingeven

Om de juiste resultaten te kunnen tonen zal elk systeem goede aanknopingspunten nodig hebben en dus blijft het essentieel om de juiste zoekwoorden te verwerken in je content. Aan de andere kant zal de consument niet meer voor elk gewenst resultaat zelf zoekwoorden in hoeven te voeren bij Google Search. Zoekwoorden blijven dus wel degelijk van belang al zal het gebruik van de consument, naar mijn mening, op den duur veranderen.

Wat voor invloed zie jij the internet of things uitoefenen op zoekwoorden?

Ik ben erg benieuwd naar jullie gedachten over de invloed van the internet of things op zoekmachine optimalisatie. Laat het me weten in de reacties.

Groeien als ondernemer?

Ontvang wekelijks een e-mail voor een betere business

Je gegevens zijn veilig en zullen nooit met derde partijen worden gedeeld.